tiistai 5. elokuuta 2014

memories

Yksi ilta nukkumaan mennessä tuli tosi haikea olo, ja ennen nukahtamista kuuntelin surullisisia biisejä ja itkin vain. Jännä miten joihinkin biiseihin liittyy niin vahvasti jokin tunnetila tai muisto! Tämän oivalluksen inspiroimana päätin tähän koota joitakin biisejä, joista tulee mieleen jotain tiettyä. Jokin tietty hetki, muisto, tunne, tilanne, you name it. Suurin osa on muutaman vuoden vanhoja biisejä. Hope you like it!



Tämä Passengerin kappale on mun mielestä tosi kaunis, mutta ihan hirveän surullinen. Jos kuulen tämän vaikka radiosta, haluan vaihtaa kanavaa, kun tulee niin ristiriitaisia tunteita. Jotenkin liitän tämän kappaleen viime kesään, kun tuntui niin yksinäiseltä Oulussa. Tulee mieleen, miten oon maannyt sängyssä kuunnellen tätä ja itkenyt sitä että kaipaan mun kavereita :D Nykyäänkin kuuntelen tätä lähinnä surullisena, vaikka hyvä biisi onkin.



Toisin kuin tuosta ekasta valinnasta, tämä kappale tuo mulle hymyn huulille. Muistan kun tämä kuului töissä viime kesänä, ja olin seuraavana päivänä lähdössä Kalajoelle juhannukseen viettoon. Meinasi naurattaa kun mietin sitä porukkaa mikä mua oli odottamassa, ja huikeetahan meillä olikin. Tämä biisi tuo niin kesäfiiliksen ja kaverit mieleen, juuri niin kuin pitääkin. Ja video tuo vielä enemmän sitä fiilistä! Tähän samaan kategoriaan menee ehdottomasti myös Ellie Gouldinging Burn; muistan kun katsoin videon ekan kerran, ja ajattelin mun kavereiden olevaan vähintään yhtä siistejä kuin tyypit siinä videolla.




Mietin kauan että kehtaanko laittaa tätä biisiä, mutta noh, antaa mennä :D Vaikka mun kaverit onkin aika siistejä tyyppejä, itse en todellakaan ole. Toissa kesänä, eli kesä kun oltiin kaikki 18 ja käytiin Dyynissä joka viikonloppu, olin toivottaman ihastunut yhteen tyyppiin. Ja kun mä haluan jotain, myös teen kaikkeni sen eteen. Ei siis jäänyt kenellekään epäselväksi, kenen kanssa haluan lähteä illalla jatkoille kun tämä biisi alkoi soimaan.. Oli sellaiset wigglet kehissä että huh huh :D Silloin se oli aika serious business, mutta nykyään vaan naurattaa. Silloin kun harvoin kun tämä biisi alkaa kuulua, mua meinaa kyllä vähän punastuttaa mutta onneksi sitä ei kukaan huomaa baarien pimeydessä.




Demi Lovaton Skyscraper on mun voimabiisi. En oo ikinä varsinaisesti eronnut, mutta eiköhän kaikilta löydy niitä hetkiä jolloin joku on saanut fiilikset aika alas. Silloin minä kuuntelin tätä; kyllä sieltä pohjalta ylös päästään! Ja on päästykin, enkä enää koe tarvetta erikseen selata tätä kuulumaan soittolistalta. Mutta jos se vastaan tulee, en skippaa, vaikka tuleekin mieleen sellaisia epävarmuuden tunteita joita en enää halua kokea, eikä toivottavasti tarvitsekaan. Toisaalta viimeistään siihen mennessä kun biisi loppuu, tiedän että ne ajat on takana päin ja nyt oon sellaisessa tilanteessa, jossa voi tuntua vaan hyvältä. Huh, tulipas diippii shittii! 



Varmasti kaikilta löytyy se biisi, joka on pakko soittaa kun ollaan bilettämässä? No, minä haluan nykyään kuulla Pitbullia! Viimeisimmän vapun ja erityisesti vappusitsien jälkeen yhdistän tähän kappaleeseen hyvät bileet, hyvän seuran ja hyvän fiiliksen. Onneksi monet muutkin tykkää tästä, eikä tarvitse tapella kuunnellaanko vai ei. Toinen takuuvarma fiiliksenkohottaja, ainakin itselle, on Labrinthin Last Time. Biisin tuomat hyvät fiilikset liittyy parin vuoden takaiseen bilekesään ja sen ihaniin muistoihin. Sekoilua Dyynissä, tanssilattian tamppausta ja kotiin jatkoille auringon noustessa. 



Mulle ja Eelille ei ole ikinä tullut sitä meidän omaa biisiä, jonka soidessa radiossa alkaisi hymyilyttää typerästi. Kuitenkin, viime kesänä Eeli latasi mulle koneelleen Taylor Swiftin Fearless-albumin, en enää muista miksi haha. Sitä sitten kuunneltiin alusta loppuun useampi kerta, ja sen aloitti aina tämä nimikkobiisi. Tästä biisistä mulle tulee mieleen ne viime kesän päivät, kun elettiin meidän omassa kuplassa jossa kaikki oli vielä ihanan vaaleanpunaista, siitä huolimatta että oltiin oltu yhdessä melkein vuosi. Tehtiin kaikkea ihanaa ja kesä oli ihana ja me oltiin ihania. Ja ollaan edelleen, ja tämä kappale muistuttaa mua siitä kaikesta hyvästä.



Irlantibiisi!! Lukion toisen luokan keväällä lähdettiin yhden kurssin kanssa Irlantiin, Dubliniin, vajaaksi viikoksi. Odotettiin sadetta koko reissulle, mutta sen sijaan Irlanti näytti parhaat puolensa ja lähes koko ajan paistoi aurinko. Tästä kappaleesta tulee hyvä mieli, sillä muistan miten käveltiin  Irlannin katuja pitkin ja laulettiin tätä samalla, kun odotettiin että mennään katsomaan jotain nähtävyyttä. Se reissu oli paras ulkomaanmatka minkä olen ikinä tehnyt!



Katy Perryn tahtiin jorattiin fuksivuoden exculla, perjantai-iltana tietysti. Miten siistiltä tuntuikaan olla juomassa keskellä ei-mitään ja saada valtava määrä uusia kavereita? No tosi siistiltä, I'm telling you! Karattiin Jennin kanssa fonetiikan luennolta sulavasti etuajassa, jotta voitaisiin myöhemmin samana perjantai-iltana tanssia jonkin seurakunnan leirikeskuksen pöydällä muiden verbalaisten kanssa. Ihan huippua!

Tällainen postaus, vaihteeksi :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti