torstai 18. joulukuuta 2014

Sex and Love Tour in Helsinki

Viime viikon tiistaina minä, Laura, Jenna ja Milla suunnattiin Oulunsalon lentokentälle, kohteena Helsinki. Mua jännitti ihan kamalasti; ennen en oo pelännyt lentämistä, mutta telkkarista tuleva Lentoturmatutkinta on aiheuttanut ihan tyhmän pelon. En pelkää edelleenkään sinänsä sitä lentämistä tai että ollaan korkealla, vaan että jotain tapahtuu, jokin onnettomuus. Tällä kertaa lento meni kuitenkin hyvin, kun sain istua Millan vieressä ja puristaa kädestä :D Sen sijaan turvatarkastus ei ollut menestys: en ottanut kenkiä pois, koska muutkaan tytöt eivät ottaneet, ja tietysti muut pääsivät ilman ongelmia mutta mun popot alkoivat piipata. Ei muuta kuin kengät pois ja uudestaan läpi.. Seuraava dilemma oli, kun mun laukku piti avata. Olin pakannut minihiuslakan, hammastahnan yms minigrippussiin matkalaukkuun, mutta en nostanut niitä laukusta pois, koska en tiennyt että niin piti tehdä; luulin että riittää että ne ovat minigrippussissa. Turvatarkastuksen setä sanoikin että ne ovat pakattu oikein, mutta ensi kerralla pitää nostaa esille. Huh että jännitti ja ärsytti :D Päästiin kuitenkin hyvin matkaan, tosin vähän myöhässä. Meinasi kuitenkin pikkaisen hirvittää, kun istuin ikkunapaikalla juuri moottorin kohdalla.. Eikä sekään helpottanut, että koneelle piti suorittaa Lentoturmatutkinnasta tuttu toimenpide, eli deicing the aircraft. Saattoi syke vähän nousta siinä vaiheessa, mutta onneksi lento meni tosiaan hyvin ja ilmakuoppiakin oli vain vähän.

Helsingin lentokentällä otettiin bussi keskustaan. Kello oli lähemmäs kahdeksan, joten ihan ydinkeskustaa lukuunottamatta oli aika hiljaista. Siinä bussissa istuessani ja katsellessani nättejä vanhoja rakennuksia tajusin, miksi monet tykkäävät Helsingistä ja pitävät sitä kauniina. Kyllä sitä itsekin asuisi mielellään vanhassa ja idyllisessä rakennuksessa, kulma-asunnossa :) Bussillä päästiin rautatieasemalla, missä treffattiin Pinja. Mentiin mäkkärin ja kaupan kautta meidän hotellille, joka oli Yrjönkadulla sijaitseva Omppuhotelli. Tosi hyvä sijainti, vaikka en vieläkään varmaan yksin sinne löytäisi. Huone oli neljän hengen huone ja meitä oli tosiaan viisi, mutta ihan hyvin mahduttiin. Tosin oli vähän kummallista, että neljän hengen huone on juuri samanlainen kuin kahden hengen huone... Ja miinusta kyllä siitä, että nojatuoleista tehtäviä vuoteita ei oltu laitettu valmiiksi, vaikka oli tiedossa että huone oli varattu neljälle hengelle. Myöskin vessan oven ulkopuolelta puuttui kokovartalopeili, ja huoltomiehet olisivat sitä tulleet laittamaan keskiviikkoaamuna, joskin sitte perääntyivät koska huoneessa olikin asiakkaita, eli me. Minusta vähän omituista, että kunnolla ei oltu otettu huomioon sitä, että meitä majoittui neljä, ja huoltomiehet eivät tienneet että me ylipäätään oltiin siellä. Mutta muuten olin tosi tyytyväinen meidän valintaan, vaikka tietysti yksi vessa oli liian vähän viidelle tytölle!

Tulopäivänä ei siis ehditty sen kummemmin touhuta, mutta keskiviikko aloitettiin aamupalalla Lasipalatsissa. Ei otettu ravintolan omaa aamupalaa, vaan valittiin jokainen jotain tarjolla olevaa. Itse otin vuohenjuustolla, tomaatilla ja salaatilla täytetyn croissaintin sekä kaakaon kermavaahdolla; vähän luksusta arjen keskelle. Aamupala oli kyllä tukeva, ja nälkä pysyi kaikilla pois pitkän aikaa. Lasipalatsissa bongattiin myös ensimmäinen julkkis: Pirkka-Pekka Petelius! Livenä paljon nuoremman näköinen kuin telkkarissa, must say. Aamiaisen jälkeen mentiin tietysti shoppailemaan! Ensin mentiin kiertelemään kauppakeskus Forumiin, joka oli kyllä kamalan monimutkainen ja sokkeloinen :D Onnistuttiin kuitenkin joitain kauppoja löytämään, ja kauppakeskuksen lisäksi käytiin muun muassa Zarassa ja H&M Homessa. Kiva päästä sellaisiin kauppoihin mitä Oulussa ei ole; se kai se pointti vähän olikin. Shoppailun jälkeen googlailtiin vähän, missä kannattaisi käydä syömässä. Päädyttiin Santa Fe -nimiseen, tex mex -tyyliseen ravintolaan, joka oli kyllä oiva valinta. Muut tytöt ottivat erilaisia burrito-annoksia, kun taas minä tilasin nachoisen kana-annoksen. Hyvää oli ja mahat tuli täyteen!

Ruuan jälkeen mentiin laittautumaan hotellille, asukriiseiltiin, hiuskriiseiltiin, ja nautittiin pientä jännitystä lieventävää kuoharia. Hartwall-arenalle meillä ei ollut kiire, koska permannollakin oli istumapaikat. Ihan hyvissä ajoin oltiin kuitenkin liikkeellä, ja mentiin paikallisjunalla Pasilaan. Vahingossa pummilla, mutta ihan oikeasti yritettiin etsiä, miten voitaisiin maksaa liput! Matka vain oli niin lyhyt, ettei ehditty keksiä ratkaisua meidän ongelmaan. Areenalla jouduttiinkin odottelemaan aika paljon; ensin että päästiin permannolle, sitten lämppäriä, ja sitten Enriqueta. Lämppäri oli maailman surkein: joku never heard dj, joka kyllä soitti hyvää musiikkia, mutta lauloi itse kappaleiden päälle... Itse en ainakaan lämmennyt, en sitten yhtään, ja tyttöjen kanssa karattiin nauttimaan yhdet shotit lämppärin aikana. Pienoinen pettymys sen jälkeen, kun odotettiin sormet ristissä Demi Lovatoa, joka oli lämpännyt kiertueen muilla Euroopan keikoilla.

Enrique puolestaan ei jättänyt kylmäksi sekuntiakaan! Huh huh että oli kuuma vaikka jäähalli olikin! Heti kun alusta alkaen olin ihan mukana, vaikken kaikkia biisejä osannutkaan; mutta kukapa ei olisi, kun tyyppi nousee esille lavan alta? Aika moni hitti oli päässyt mukaan, ja oli kyllä niin parasta, huippua ja mukaansatempaavaa. Se tunnelma oli jotain sanoin kuvailematonta! Ainut mikä harmitti, oli kun permannon takana istuvat jossain vaiheessa ryntäsivät lavan eteen aitojen luo, eli niin lähelle lavaa kuin vain pääsi. Mun mielestä se oli jotenkin epäreilua, kun kuitenkin esimerkiksi meidän paikat oli kuitenkin alunperin edempänä ja lähempänä lavaa. Itse innostuttiin menemään ihan lavan viereen vasta lopusta, juurikin siksi että meidän paikat oli niin hyvät. Kuitenkin kun Bailando alkoi kuulua, oli sinne pakko mennä! Omat lempparikohdat olikin juuri Bailando, mutta myös Tonight I'm fucking you, Hero, Taking back my love ja ihan yleisesti encore. Nyt kun alkaa miettiä, niin myös Finally found you ja Heartbeat jäi mieleen, tai oikeastaan kaikki missä vaan osasi laulaa mukana! Ihan loistava keikka, varmasti top 3 missä oon ikinä ollut. Jossain arvostelussa oli tyttöjen mukaan sanottu keikkaa keskinkertaiseksi, mutta sen kirjoittaja olikin mies, joten... :D

Keikan jälkeen olin onnellinen ja väsynyt, ja sama taisi päteä muihin tyttöihin. Mentiin hotellihuoneelle, tarkoituksena juoda meidän viinipullo ja sitten katsoa illan jatkosuunnitelmat. Pyjamanhousut ja sänky tuntuivat kuitenkin houkuttelevimmilta, myös sen viinipullollisen jälkeen. Mua ei kuitenkaan haitannut että ei lähdetty katsastamaan Helsingin yöelämää, sillä tultiin nimenomaan keikkaa varten, ja sitä olikin kiva fiilistellä tyttöjen kesken aamuyöhön asti.

Torstaina syötiin aamupalaa ihan vaan hotellihuoneessa. Huone piti tuttuun tapaan luovuttaa ennen 12, joten se oli kaikkein kätevin ja edullisin... vaihtoehto. Huoneesta poistumisen jälkeen vietiin laukut rautatieasemalle säilöön ja mentiin vielä shoppailemaan. Jotenkin villiinnyin, sillä mukaan tarttui vähän kaikenlaista :D Torstaina kierreltiin Kampissa ja City Centerissa, mutta ei jaksettu shoppailla ihan niin kauaa, vaan parin tunnin kiertelyn jälkeen mentiin syömään. Käytiin keskustassa sijaitsevassa opiskelijaravintolassa, joka toimi samalla periaatteella kuin Oulunkin Unirestan ravintolat. Ihan kätevää, edullista ja hyvää, vaikka eihän se ruoka mitään niiiin ihmeellistä ollut. Jo kolmen aikaan meidän Oulun tyttöjen piti kuitenkin suunnata bussille ja kohti lentokenttää, sillä haluttiin tehdä check in hyvissä ajoin. Ja ilmeisesti niin moni muukin, sillä tiukilla oli että saatiin viereiset paikat! Samoin kun tulolento, myös paluumatka oli nimittäin ihan täynnä. Turvatarkatus meni tällä kertaa huomattavasti paremmin ja rennommin, vaikka ne halusikin laittaa mun repun uudemman kerran läpivalaisuun... Mitähän ne muka kuvitteli löytävänsä! Kentällä syötiin kallista välipalaa ja haaveiltiin tax free myymälöistä; aika meni kuitenkin yllättävän nopeasti. Koneen lastaus aloitettiin melko aikaisin, ja kone pääsikin lähtemään etuajassa.

Aika kilometripostaus, mutta paljon kerrottavaa kun oli niin mukava! Vähän kuin viikonloppu keskellä viikkoa. Ja siksikin oli mukava tulla kotiin; tuntui että olisi ollut viikonloppu, vaikka oikeasti se oli vasta edessä päin! Eilen, kun mentiin kavereiden kanssa baariin, kuului Bailando ja koin ahaa-elämyksen: viikko sitten sitä tosiaan oltiin ihan livenä kuuntelemassa kyseistä biisiä!