sunnuntai 24. kesäkuuta 2012

Midsummer

Back in Finland! Melkoinen shokki tulla Budapestin reilusti yli kolmenkymmenen asteen helteistä tänne kotiin.. Ei vaan, Suomessakin oli tosi hyvä sää paluupäivänä eli perjantaina! Oulun tuuli nyt vain sattuu olemaan jäätävää laatua. Kuvia reissulta on aika runsaasti, rapiat 800, eli käyn ne läpi mahdollisimman pian ja sitten tulee tarkempi postaus meidän matkasta. Voin jo nyt kuitenkin kertoa, että oli melkoisen mukava matka! Tämä postaus puolestaan keskittyy keskikesän juhlaan eli juhannukseen, jota Kalajoella perinteisesti juhlitaan riehakkaasti. Siksi mekin Lauran kanssa kiirehdittiin lentokentältä pizzerian kautta juna-asemalle ja pikajunaan kohti Ylivieskaa, mistä meidät noudettiin jatkamaan matkaa kohti Kalajokea. Vaihdettiin pikaisesti vaatteet, laittauduttiin ja otettiin suunta kohti Särkkiä!

Alkuillasta mulla ei ole lainkaan kuvia, sillä äiti vaati että jätän kamerani mökille..enkä viitsi laittaa mökiltäkään kuvia ettei kukaan suutu.. Eipä sillä että olisin mitään ihmeellistä hommaillutkaan, kierreltiin ympäri Kalajoen hiekkoja ja juteltiin tuttujen kanssa. Suurin osa kavereista oli hankkinut lipun festarialueelle, mutta rahapulan vuoksi itse pitäydyin aidan toisella puolella. Itse asiassa oon aiemmin ollut juhannuksena Särkillä vain kahdesti, ja vain toisella kerralla alueella. Tänä vuonna esiintyjälista oli mielestäni aika yksipuolinen räppäreitä ja europoppia, jee... Ainut bändi, jonka olisin halunnut nähdä, oli Haloo Helsinki, joka esiintyi jo torstaina :D Mutta menihän se ilta hyvin joka tapauksessa! Myöhemmin illalla/yöllä mentiin mökille, jolla siis yöpyi my friend Milla sekä paljon Millan kielikurssikavereita Oulusta ja Kuopiosta, mukavia kaikki! Itselleni yöpaikka oli epävarma vielä matkalla Särkille, mutta Millan vieressä oli lopulta turvallista nukkua. Myös mökillä oli hauskaa, mutta neljän aikaan silmät alkoi mennä väkisin kiinni, joten minä ja Milla päätimme painua pehkuihin, tosin osa jatkoi juhlimista kuuteen asti. Millan kanssa tuli taas juoruttua ja puhuttua kaikenlaisista asioista, ihanaa kun on tuollainen ystävä<3

Lauantaiaamuna heräsin siihen, että pojat laittoivat soimaan Taio Cruzin Hangoverin, jota itselläni ei tietenkään ollut ;D Pojat eli Ottis ja Wille myös paistoivat aamupalaksi lettuja, aika luksusta! Jossain välissä lähdettiin Millan kanssa raahautumaan vaihteeksi Millan mökille. Vierailu sinne ei kuitenkaan ollu pitkä, sillä seuraavaksi suunnattiin kohti Tynkää, eli siis meille kotiin. Ensin piti kuitenkin käydä tankilla, ja no, olihan se kokemus, mutta hyvä me! Keskustasta kaapattiin mukaan Laura ja Pirkka-Pekka. Meillä syötiin ah oikeaa suomalaista ruokaa! ja sitten lähdetiinkin Vasankariin! Siellä juhlittiin Thomaksen, joka oli viime lukuvuoden vaihto-oppilaana meidän lukiossa, läksiäisiä. Yleensä inhoan näitä lausahduksia, mutta se tunne kun aurinko, musiikki ja hyvä seura<3 Tästä kesä voi alkaa, niin kuin muutaman vuoden vanhassa kesäbiisissäkin lauletaan. Vasankarista jatkettiin matkaa Särkille, missä lyöttäydyin Jennan ja Elisan seuraan.

Yöksi pääsin onneksi kotiin, sillä tämä päivä meni tosiaan töissä. Olin leirintäalueella, ja se sotku.. Miksei roskia voi laittaa roskikseen jos se on siinä vieressä :D Voi myös olla, etten ihan lähiaikoina osta ruokaa grilliltä - se ei nimittäin oikein houkuttele, kun on pari tuntia siivoillut muiden jätteitä maasta ja pöydiltä..

Mutta yritän seuraavalla kerralla palailla Budapest-postauksen kanssa!

Tuo mulle lämpöö
vie mut aurinkoon
Valmiina lähtöön
ota mua kädestä kii
Brädi: Lämpöö

1. Meidänki ois pitäny tulla Thomaksen läksiäisiin, mutta oltiin ostettu kolmen päivän rannekkeet leirintäalueelle ja meillä oli sielä leiri niin piti sitte koko rahan edestä olla särkillä. :/ Harmittaa kyllä, ku noiden bileiden ajankohta osu just juhannusviikonlopulle!

1. se oli matiaksen nerokas idea, jonka se sai perjantaina, että läksiäiset olis lauantaina ;D mutta eipä siellä ollutkaan paljon väkeä, mutta mukava ja rento tunnelma oli! :)

2. Mulla on tasan kaks asiaa jotka haluan sanoa tästä jutusta.

1. "...my friend Milla sekä paljon Millan kielikurssikavereita Oulusta ja Kuopiosta, mukavia kaikki!" Luin ainaki kaks kertaa että "Millan MIELIKUVITUSKAVEREITA" Että näin.

2. Tuo trampoliinikuva. Mun kädet. Enough said.

Rakkain terveisin Silja :D

1. 1. hahahahahha ;DD onneksi et vielä sitten kirjoittanut ylioppilaaksi, saat vielä treenata tuota oikeinlukua! ;D

2. sun kädet on vekkulit! silleen "wiiiiiiiii!"