sunnuntai 25. toukokuuta 2014

lapsi on terve kun se leikkii

Oulun parhaat puolet tulee ehdottomasti esiin hyvässä seurassa. Perjantaina päätettiin taas pitää kavereiden kanssa rantapäivä, sillä torstaina ei kauheasti oltu saatu väriä pintaan. Lähtiessä sää oli rannalle sopiva eikä Nallikarissakaan sinänsä mitään vikaa ollut; mitä nyt hyytävä tuuli aiheutti välillä hiekkamyrskyjä ja kiroilemista. Mutta oli silti tosi mukavaa makoilla ja viettää ihanaa lomapäivää! Olisi varmaan pitänyt pysyä siellä maan rajassa, sillä kun poistuttiin meidän leiristä jäätelöjonoon, saapui paikalle epämieluinen vieras, herra Varis. Huomattiin miten kyseinen siivekäs uhkaavasti kaarteli meidän vilttien yllä, ja alkoi laskeutua siihen. Lähdin juoksemaan sellaista sankarien hidastettua, elokuvamaista juoksua, ja katsoin kauhuissani kun Varis nousi ilmaan sipsipussin kanssa!! Se kuitenkin pudotti saaliinsa kun kiljaisin :D Eli säikähdyksellä selvittiin, ja saatiin kaikki vielä herkulliset jäätelötkin!

Meitä alkoi vähän lapsettaa, ja käytiin pelottelemassa pieniä ihmisiä rannalla olevassa valtavassa kiipeilytelineessä. Se oli sellainen mastomainen, verkkoteline, jonne oli vielä ängetty muutama trampoliinikin :D Aika hauska juttu, ja oli hubaa keikkua siellä, ja säikyttää muut kiipeilijät pois. Mutta ei me oikeasti tahallaan niitä peloteltu, oltiin katseltu sitä telinettä silmät kiiluen jo torstaista asti eikä voitu enää vastustaa kiusausta!

Lapsenmielisyys jatkui ja oikeastaan kasvoi, sillä rannalta suunnattiin Suomen Tivoliin! Jeee! Se avattiin juurikin perjantaina, ja kun mentiin sinne aika pian iltapäivästä, ei ihmisiä ollut paljon ja säästyttiin jonottamiselta. Ensimmäisenä mentiin kaikista hurjimpaan laitteeseen, joka kieppui ja pyöri joka suuntaan ja oli ihan mahtava! Vaikka kuulemma kiljuin aika paljon kyydin aikana... Ja kyllä oli polvet vähän veltot kun sieltä hoiperteli pois :D Käytiin läpi myös liuta muita laitteita, ja ihan posket tuli kipeäksi kaikesta nauramisesta. Tosin poikien mielestä paras "laite" oli varmaankin peli, jossa sai onkia pehmoleluja tai muita palkintoja sellaisella.. kouralla? Anyway, saivat kyllä tuhlattua muutaman euron palkintoja metsästäessään, ja silti Laura oli ainut joka sai pehmolelun, ja vieläpä ensimmäisessä pelissä!

Tivolissa oli hurjan hauskaa, ja sieltä jatkettiin matkaa keskustaan. Käytiin syömässä, ja sitten mentiin terassille. Ah, good times, good times! Siinä ilta-auringon paisteessa istuessa oli vaan kertakaikkisen onnellinen olo, vaikka jossain takaraivossa olikin ajatus lähdöstä Kalajoelle. Terassilta jatkettiin matkaa vielä torin rantaan joksikin aikaa. Sinne paistoi aurinko muttei tuullut, joten lämmin tuli! Tosin sai koko ajan pelätä ettei Eeli kiepsahda veteen, mutta kuivana pysyttiin kaikki :) Oli kyllä haikea sanoa heipat Jennille ja Henrille; Jenni nyt vain sattuu olemaan yksi mun parhaista kavereista. Vähän samoin kuin viime vuonna kun olin erossa Kalajoen kavereista, nyt en näe Jenniä juuri ollenkaan. Meinataan kuitenkin suunnata yhdille pienille musiikkifestareille Oulussa ja treffata muutenkin, kunhan aikataulut sopii yhteen. Ja nehän laitetaan sopimaan! Henriä en sitten varmaan näekään koko kesänä, sillä kun itse olen Oulussa pidemmän aikaa, Henri on matkoilla. Tämän lukuvuoden aikana ollaan Jennin ja Henrin kanssa oltu lusmuilutrio ruotsin kursseilla, ja useimmin käy niin että jutut harhautuu vähän sivupoluille kieliopista tai kielen historiasta. Yhyy, mun tulee ikävä meidän levottomia juttuja! Ja koko hallitusta. Ja Eeliä. Ja Oulua. Mä haluan takaisin Ouluun!<3

Niin, eli kuten voi varmasti päätellä, oon nyt Kalajoella. Tultiin eilen lauantaina, ja jo siitä meinasin vetää ensimmäiset itkupotkuraivarit kun lähtöpäivä muuttuikin sunnuntaista lauantaihin. Ihan hyvässä hengessä sain kuitenkin pakattua eikö se lähtökään niin kamala ollut, kun illalla ehdin vielä nähdä näitä Kalajoen tyttöjä. Siinä sitä taas muisti, miksi edes halusin Kalajoelle kesäksi :) Vähän ristiriitaiset tunteet on vieläkin esimerkiksi kun katsoo ikkunasta ulos, tuo sää... mutta täällä nyt olen, ja myös pysyn jonkin aikaa. Ja mun pyörä on myös täällä! Ainakin voin kuvitella että kruisailen Oulussa, kun huomenna haen kesälukemista kirjastosta.