torstai 22. toukokuuta 2014

such is life

Wuhuu, yksi lomalainen ilmoittautuu täällä! Oon kyllä niin mielissään ollut tässä pari päivää, kaikkea kivaa on mahtunut heti loman alkuun. Parasta on tietysti se, että Ouluun on tullut kesä<3 Ihan muutamassa päivässä lämpö ja aurinko on saaneet luonnon ihan oikeasti heräämään; joka paikassa on vihreää, ja onpa myös ne pörisevät öttiäiset tulleet esiin. Maanantai meni vielä suurimmaksi osaksi tenttiin lukiessa, ja parkeerattiin Lauran kanssa yliopiston lähelle viltin kanssa. Tuo päivä nyt sattui olemaan tähän astisista lämpimin, niin eihän siitä lukemisesta juuri mitään tullut, lähinnä seurailtiin västäräkkien soidinmenoa. Ja sain ensimmäiset rakot ballerinoista :D Ajatukset taisi suuntautua jo ihan muihin asioihin, sillä taas lukeminen venyi yhteen asti yöllä, ja aamulla jouduin heräämään tuntia aikaisemmin lukemaan toisen tentin muistiinpanot. Tämän kevään viimeiset tentit osui nimittäin tietysti samalle päivälle, eli tiistaille. En saanut oikein kumpaankaan luettua, uuups... Ja menihän ne sen mukaisesti :D Ei oikein tiedä miten pitäisi suhtautua, kun edessä on tenttipaperi jonka kysymyksiin osaa vastata vain joten kuten. Se on mulle aika uusi tunne, sillä yleensä olen kyllä silti saanut kerrattua tenttejä varten; tänä keväänä on tullut löysäiltyä vähän liikaa. Ensi vuonna on joka tapauksessa pakko tsempata, kun edessä on sekä sivuaineopinnot että kandin kirjoittaminen.. Mutta onneksi vasta syksyllä, nyt vielä nautitaan kesästä!

Tiistai-iltana käytiin Eelin kanssa kävelyllä läheisen järven rannalla. Oli ihana miettiä, miten oon kävelyllä ihan vain sen kävelyn takia, enkä siksi että luistaisin tenttiin lukemisesta tai esseen kirjoittamisesta. Eikä seurassa tai maisemissakaan ollut valittamista! Illalla katsottiin vielä elokuva, joka päätti ihanan päivän ja aloitti kunnolla kesäloman.

Keskiviikkona pyöräiltiin iskälle syömään. Ah voi vitsi, oli niin hyvää ruokaa - grillattuna tietysti! Valtavat pihvit, maissia.. Ei jäänyt nälkä sen reissun jälkeen :D Vatsa täynnä olikin sitten kiva mankeloida takaisin kotiin ja alkaa laittautua illan rientoja varten. Mentiin verban hallituksen kesken Caribbean Fever -tapahtumaan, sillä tehdään tapahtuman järjestävän tahon kanssa yhteistyötä ja päästään aina kyseiseen juttuun ilmaiseksi. Etkoiltiin Jennillä keskustassa pienellä porukalla ennen kuin puolen yön aikaan siirryttiin Apolloon ja kesäisiin tunnelmiin. Väkeä ei ollut kovin paljon, mutta ainakin mahtui liikkumaan ja tanssimaan! Ihan koko hallitus ei ollut paikalla, mutta kivaa oli ja ainakin meillä meno huippu. Kotiin mentiin tietysti pizzerian kautta, ja odotusta väritti kiivas väittely Oulun parhaasta kebab-paikasta.

Tänään menin rannalle opiskelukavereiden kanssa. Oli muuten aika jees, seura ja puitteet taas kerran kunnossa! Suunnattiin Nallikarin rannalle, mutta meidän harmiksi aurinko meni vähän pilveen juuri kun levitettiin meidän viltti ruohikolle. Ainakin oli hyvät eväät! Pojat halusi mennä makoilemaan hiekalle, ja jossain vaiheessa me tytötkin luovutettiin ja seurattiin perässä. Ihan fiksua, koska hiekalla oli paljon lämpimämpi makoilla, ja aurinkokin tuli esiin kun siirryttiin poikien vierelle. Jutut oli vähän levottomia, mutta miten mukavaa silti olikaan! Kesä ja kaverit on kyllä lyömätön yhdistelmä - ja siihen voi lisätä vielä yhden k:n, Kauppuri5. Rantapäivän jälkeen käytiin syömässä yhdessä Oulun suosituimmista purilaispaikoista, jossa en ollutkaan aikaisemmin käynyt. Päätettiin Lauran kanssa, että sinne on päästävä ennen kuin muutetaan kesäksi Kalajoelle. Ja oijoi, onneksi mentiin! Otin vuohenjuustohampurilaisen ja siihen kylkeen sipulirenkaita, joiden mukana tuli myös dippi. Mycket bra!

Nyt katselen jääkiekkoa ja väsyttää. Ehkä eilisen illan menot vähän tuntuu, ainakin aamulla meinasi tulla semmoinen kärty ettei mitään rajaa :D Odottelu yhdistettynä krapulaan on aika vaarallista, ainakin läheisille. Mutta päivä kyllä pelastui nopeasti, hitsi miten ihania ihmisiä mun ympärillä onkaan. Eikä vain täällä Oulussa, vaan myös Kalajoen suunnalla odottelee huippuja tyttösiä. Postauksen "kuvituksena" muutamia biisejä, joiden tahdissa haluan tanssia kesäiltoina. Voi tätä fiilistä<3